1.Prowadzenie Rejestru Mieszkańców Gminy Bedlno.
2.Prowadzenie rejestracji danych w rejestrze PESEL w zakresie właściwości Wójta Gminy Bedlno.
3.Weryfikacja, wprowadzanie i sprawdzanie danych w rejestrze PESEL oraz Rejestrze Mieszkańców.
4.Usuwanie niezgodności w zakresie swoich kompetencji lub powiadamianie organu właściwego i osoby, której dane były sprawdzane i weryfikowane.
5.Występowanie o nadanie numeru PESEL za pomocą systemu teleinformatycznego, w zakresie właściwości rzeczowej wójta gminy,
6.Występowanie o zmianę numeru PESEL za pomocą systemu teleinformatycznego.
7.Prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem w miejscu pobytu stałego lub czasowego, wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszeniem wyjazdu poza granice RP oraz powrotu z wyjazdu obywateli polskich.
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-wyjazd-za-granice
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-powrot-z-zagranicy
8.Prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem w miejscu pobytu stałego lub czasowego, wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego lub czasowego cudzoziemców w tym wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu/wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego.
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-czasowy-dla-cudzoziemcow
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-dla-cudzoziemcow
9.Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z wymeldowaniem osób, które opuściły miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnili obowiązku wymeldowania się.
10.Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z zameldowaniem w miejscu pobytu stałego lub pobytu czasowego.
11.Prowadzenie postępowań administracyjnych o anulowanie zameldowania na pobyt stały lub czasowy.
12.Przygotowywanie postanowień odmawiających wszczęcia postępowania administracyjnego w przedmiocie zameldowania na pobyt czasowy poniżej 3 m-cy.
13.Nadawanie numeru PESEL dla cudzoziemców.
14.Wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy mieszkańców Gminy Bedlno.
https://www.gov.pl/web/gov/pobierz-dokument-o-zameldowaniu
15.Wydawanie zaświadczeń o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego mieszkańców Gminy Bedlno.
16.Wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych, dotyczących wnioskodawcy przetwarzanych w Rejestrze Mieszkańców w formie papierowej lub dokumentu elektronicznego.
17.Wydawanie zaświadczeń o liczbie osób zameldowanych w danym lokalu lub o braku osób zameldowanych.
18.Wydawanie zaświadczeń o nadaniu numeru PESEL osobie zmarłej.
19.Wydawanie zaświadczeń o adresach stałych i czasowych.
20.Wydawanie zaświadczeń o adresach i okresach zameldowania.
21.Udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Mieszkańców w formie papierowej lub dokumentu elektronicznego.
22.Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie udostępniania danych osobowych z Rejestru Mieszkańców.
23.Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru PESEL w formie papierowej lub dokumentu elektronicznego.
24.Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie udostępniania danych osobowych z rejestru PESEL.
25.Prowadzenie Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców.
26.Współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w zakresie ewidencji ludności.
27.Prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych.
Obowiązek meldunkowy – informacje
https://www.gov.pl/web/gov/obowiazek-meldunkowy