1.Prowadzenie Rejestru Dowodów Osobistych.
2.Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego od osoby uprawnionej do posiadania dowodu osobistego lub w przypadku osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych od rodzica, opiekuna prawnego, kuratora.
3.Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego złożonych przez ePUAP w wersji elektronicznej.
4.Przyjmowanie zgłoszeń, rejestracja i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
6.Przyjmowanie zgłoszeń zawieszenia certyfikatów (e-dowodu) oraz wydawanie zaświadczeń.
7.Przyjmowanie zgłoszeń cofnięcia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń.
8.Przyjmowanie zgłoszeń unieważnienia certyfikatów oraz wydawanie zaświadczeń.
9.Wydawanie dowodów osobistych uprawnionym do tego osobom, lub odmowa wydania w przypadkach przewidzianych w ustawie.
10.Ustawianie kodów PIN (PIN1, PIN 2) do certyfikatów (e-dowodu) lub dla certyfikatu trwale zablokowanego.
11.Unieważnianie dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych na skutek: zmiany danych, reklamacji, przekazania przez osobę trzecią, informacji o ubezwłasnowolnieniu, utraty, uszkodzenia.
12.Prowadzenie ewidencji dokumentów publicznych.
13.Aktualizowanie danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w Rejestrze PESEL.
14.Nadawanie numeru PESEL przy wniosku o dowód osobisty.
15.Usuwanie niezgodności danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz Rejestrze PESEL w zakresie posiadanych kompetencji lub powiadamianie odpowiednich organów o konieczności usunięcia niezgodności.
- Wyjaśnianie niezgodności danych znajdujących się w RDO na drodze elektronicznych zleceń do właściwych USC i urzędów gmin.
17.Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w miejscu pobytu wnioskodawcy w przypadku osoby, która nie może osobiście stawić się w Urzędzie.
18.Dostarczanie dowodu osobistego do miejsca pobytu wnioskodawcy w przypadku osoby, która nie może osobiście stawić się w Urzędzie.
19.Przechowywanie dokumentacji związanej z dowodem osobistym.
20.Wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych dotyczących wnioskodawcy przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
21.Udostępnianie w trybie jednostkowym danych z Rejestru Dowodów Osobistych w zakresie posiadanego dostępu.
22.Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującej się w posiadaniu Urzędu uprawnionym podmiotom.
23.Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dowodów osobistych.
24.Prowadzenie Archiwum Teczek Osobowych wydawanych dokumentów tożsamości.
Dowód Osobisty – informacje: