Mali Mistrzowie z Żeronic
„Mali Mistrzowie z Żeronic!”

Wójt Gmin Bedlno

informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn.

Mali Mistrzowie z Żeronic!”

współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości edukacji przedszkolnej w Oddziale Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Żeronicach (OWP) dla którego organem prowadzącym jest Gmina Bedlno, oraz poprawa dostępu i zwiększenie szans aktywnego uczestnictwa dzieci w wieku przedszkolnym 30 os(14K i 16M) w wysokiej jakości edukacji przedszkolnej w OWP w Żeronicach w Gminie Bedlno w okresie 01.03.2024-30.06.2025 poprzez dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi SPE w tym z niepeł. tj. doposażenie OWP w niezbędny sprzęt i pomoce dydak.,rozszerzenie oferty OWP o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, a także rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u 30 dzieci (14K i 16M) z OWP w Żeronicach oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawod. przez 7 K n-li pracujących w OWP poprzez udział w szkoleniach, kursach i studiach.

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy OWP:

  1. Adaptacja – Zadanie obejmuje utworzenie nowego gabinetu Biofeedback tj. postawienie ścianki wyodrębniającej gabinet biofeedback, zakup i montaż drzwi dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, otynkowanie, położenie gładzi gipsowej i pomalowanie pomieszczenia, zamontowanie oświetlenia led i gniazdek elektrycznych, zamontowanie obudowy na kaloryfer, zakup i montaż rolet.

Ponadto zaplanowano utworzenie nowej Sali SI tj. postawienie ścianki wyodrębniającej pomieszczenie do SI, otynkowanie, pomalowanie, zakup i montaż drzwi wewnętrznych przesuwnych oddzielających salę SI od reszty pomieszczenia dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością, zakup i montaż rolet. Dodatkowo w salach przedszkolnych konieczne zamontowanie bezpiecznych osłon na kaloryfery oraz nakładek na parapety w celu poprawy bezpieczeństwa dzieci.

  1. Wyposażenie sal przedszkolnych – Zaplanowano zakup m.inn.:2 monitory interaktywne, 2 laptopy, Mobilna Podłoga interaktywna ze stojakiem, Knowla Box – aktywna ściana /podłoga, Stolik multimedialny, Urządzenie wielofunkcyjne, kąciki aktywności i inne pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Sprzęt będzie mógł być także wykorzystywany do dodatkowych zajęć w projekcie. Uzasadnieniem jest konieczność rozwinięcia bazy dydaktycznej OWP w celu efektywniejszego rozwijania u dzieci kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych i przekrojowych. Przyczyni się do możliwie jak największej indywidualizacji nauczania prowadzącego do rozwoju w OWP edukacji włączającej.
  1. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych- zajęcia Matematyczne – Działania te będą polegały na realizacji zajęć zgodnie z programem, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci.

Efekty zajęć: nabieranie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, nabywanie umiejętności do samodzielnego zdobywania wiedzy osiąganie lepszych wyników w nauce.

  1. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych- zajęcia Kreatywne – Działania te będą polegały na realizacji zajęć z danego obszaru, zgodnie z zainteresowaniami dzieci, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci. OWP objęty wsparciem leży na obszarach wiejskich a sytuacja ekonomiczna wielu rodzin jest trudna a więc dzieci nie uczestniczą w żadnych zajęciach wpływających na rozwój ich umiejętności i kompetencji.

Efekty zajęć: odkrywanie własnych możliwości twórczych, rozwijanie w uczniach postawy ciekawości i otwartości, osiągnięcie maksymalnej zaradności i niezależności na miarę indywidualnych możliwości dzieci, kształtowanie pożądanych cech społecznych, pobudzanie umiejętności, ekspresji i wrażliwości plastycznej u dzieci.

  1. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych- języki Obce – Działania te będą polegały na realizacji zajęć z danego obszaru, zgodnie z zainteresowaniami dzieci, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci.

Efekty zajęć: nabieranie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, nabywanie umiejętności do samodzielnego zdobywania wiedzy osiąganie lepszych wyników w nauce.

  1. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych- zajęcia eksperymentalne – Działania te będą polegały na realizacji zajęć z danego obszaru, zgodnie z zainteresowaniami dzieci, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci.

Efekty zajęć: odkrywanie własnych możliwości twórczych, rozwijanie u dzieci postawy ciekawości i otwartości, osiągnięcie maksymalnej zaradności i niezależności na miarę indywidualnych możliwości uczniów, kształtowanie pożądanych cech społecznych, pobudzanie umiejętności, ekspresji i wrażliwości eksperymentalnej u dzieci.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- rytmika – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych z danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: potrafi ruchem zinterpretować usłyszany temat rytmiczny, potrafi harmonijnymi, skoordynowanymi ruchami ciała oddać nastrój i charakter usłyszanej muzyki, potrafi umiejętnie zachować się w sytuacjach wymagających ogłady towarzyskiej.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- muzykoterapia – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych muzykoterapii z danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: potrafi ruchem zinterpretować usłyszany temat rytmiczny, potrafi harmonijnymi, skoordynowanymi ruchami ciała oddać nastrój i charakter usłyszanej muzyki, stymuluje pracę umysłową, zmysły, koncentrację i pamięć, usprawnia umiejętności motoryczne.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- bajkoterapia – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych bajkoterapii z danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: uaktywnienie doświadczenia, uczuć i wyobrażenia, pozostających wcześniej w sferze nieświadomości.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- terapia Biofeedback – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych- terapii Biofeedback, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: zwiększenie koncentracji i uwagi, zmniejszenie poziomu stresu i lęku, poprawę samooceny, zwiększenie swoich możliwości intelektualnych.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- integracja sensoryczna – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych integracja sensoryczna, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.
  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- TUS – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych- Trening Umiejętności Społecznych, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: dziecko lepiej rozumie sytuacje społeczne w których się znajduje i w związku z tym reaguje bardziej adekwatnie, dziecko staje się odporniejsze na stres i frustrację.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- gimnastyka korekcyjna – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych gimnastyka korekcyjna, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: umieć przyjąć prawidłową postawą ciała, powtarza poprawnie ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych, poprawnie wykonuje ćwiczenia przeciw płaskostopiu, umie odwzorować pozycję do ćwiczeń.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- logopedia – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych logopedia, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: usprawnienia motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych, utrwalenia poprawnego wzorca artykulacyjnego, usprawnienia funkcji mających wpływ na rozwój mowy.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- terapia ręki – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych- terapia ręki, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Efekty zajęć: zdolność do wykonywania skomplikowanych czynności ruchowych, samokontrola, szacunek do samego siebie i innych dzieci, zdolność do myślenia abstrakcyjnego i rozumowania.

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć proekologicznych – Działania te będą polegały na real. zajęć proekologicznych.

Efekty zajęć: dziecko potrafi podejmować działania proekologiczne.

  1. Wyposażenie OWP w pomoce dydaktyczne do zajęć – Uzasadnieniem jest także konieczność rozwinięcia bazy dydaktycznej OWP w celu efektywniejszego rozwijania u dzieci kompetencji kluczowych, społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych i przekrojowych. Przyczyni się do możliwie jak największej indywidualizacji nauczania prowadzącego do rozwoju w OWP edukacji włączającej.
  1. Szkolenie dla nauczycieli z zakresu zapobiegania dyskryminacji – W ramach pr. zaplanowano szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji i przemocy motywowanych uprzedzeniami. W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
  • definiuje czym jest dyskryminacja, cyberprzemoc i mowa nienawiści
  • wyszukuje materiały w internecie pomocne w profilaktyce tych zjawisk
  • przygotowuje zajęcia (lekcje) poświęcone profilaktyce tych zjawisk
  • interweniuje w sytuacjach, kiedy jest świadkiem dyskryminacji, (cyber)przemocy i mowy nienawiści.
  1. Szkolenie dla nauczycieli z zakresu terapii Biofeedback – W ramach projektu zaplanowano szkolenie Biofeedback I stopnia.

Cel: Szkolenie I stopnia przygotowuje uczestników do prowadzenia terapii metodą EEG Biofeedback, składa się z części teoretycznej i praktycznej. Program obejmuje tematykę proponowaną przez BCIA (Biofeedback Certification Institute of America). Zagadnienia dotyczą podstaw EEG (elektroencefalografii), systemu 10-20, aspektów teoretycznych metody Biofeedback, zasad prowadzenia pacjenta, a także protokołów terapeutycznych stosownych dla danego zaburzenia. Efekty uczenia się dla szkolenia I stopnia – uczestnik potrafi przeprowadzić terapię biofeedback.

  1. Szkolenie trener TUS – Cel: celem jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę o problemach dzieci i młodzieży w kontekście najnowszych osiągnięć współczesnej psychoprofilaktyki i psychoterapii.

Efekty uczenia się: – poszerzenie własnych perspektyw zawodowych i odnalezienie się na rynku pracy m.in. w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, – umiejętność pracy w grupie, – potrafi przeprowadzić trening umiejętności społecznych.

  1. Kurs terapeuta ręki I i II stopień – Cel: zaznajomienie uczestników z szeroko pojętym tematem terapii ręki oraz z czynnikami zaburzającymi sprawność ręki. Przekazanie wiedzy w zakresie oceny zdolności ruchowych kończyny górnej, napięcia mięśni, integracji odruchów, chwytu.

Efekty uczenia się: n-el posiada wiedzę teoretyczną w zakresie terapii ręki definiuje pojęcia w zakresie terapii ręki.

  1. Kurs kwalifikacyjny z zakresu integracji sensorycznej – Cel: W trakcie kursu słuchacze uzyskują praktyczne umiejętności, wiedzę i kompetencje z zakresu neuroanatomii, zagadnień psychologicznych w SI oraz pedagogiki specjalnej. Dowiedzą się również, jakie są rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej oraz w jaki sposób je klasyfikować, diagnozować i prowadzić terapię w oparciu o konstruowane indywidualne plany rewalidacji.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia zajęć z integracji sensorycznej.

  1. Kurs zawodowy Muzykoterapeuty – Cel: Wyposażenie uczestników kursu w wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji muzycznej dzieci w przedszkolach, przygotowanie uczestników do pracy metodami aktywnymi, warsztatowymi, łączącymi wiedzę i aktywność twórczą.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia terapii.

  1. Kurs instruktora rytmiki – Cel: Przygotowanie do prowadzenie zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z kompleksową wiedzą z zakresu terapeutycznego zastosowania muzykoterapii w edukacji, poznanie możliwości wykorzystania muzykoterapii w pracy z dziećmi oraz możliwości edukacyjnego wykorzystania muzyki klasycznej w interpretacji ruchem.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia zajęć z rytmiki.

  1. Studia podyplomowe – nauczanie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej – Celem studiów jest przygotowanie studentów do profesjonalnej pracy jako nauczyciele gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Studia mają na celu rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie anatomii, fizjologii, pedagogiki, psychologii, biomechaniki, rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży oraz charakterystyki wad postawy ciała. Celem studiów jest również rozwinięcie umiejętności diagnozowania, badania i oceny postawy ciała, wykorzystywania teoretycznych podstaw postępowania korekcyjnego oraz prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej i stosowania gier i zabaw ruchowych w profilaktyce wad postawy.

Efekty uczenia się: nauczyciel posiada kwalifikacje oraz potrafi prowadzić zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.

 

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej

Wartość docelowa ogółem: 30 (14- k; 16-m)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 7 (7 – k)

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 8 (3-k; 5-m)

  1. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba dostosowanych pomieszczeń

Wartość docelowa ogółem: 6

  1. Liczba wyposażonych pomieszczeń

Wartość docelowa ogółem: 6

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 7 (7-k)

  1. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie

Wartość docelowa ogółem: 1 (1-m)

  1. Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z

Niepełnosprawnością

Wartość docelowa ogółem: 1 

Dofinansowanie projektu z UE: 792 000 zł
Całkowita wartość projektu: 880 000 zł

Mali Mistrzowie z Żeronic