Ćwiczę mózg, ćwiczę ciało, do przedszkola chodzę śmiało
„Mali Mistrzowie z Żeronic!”
Wójt Gminy Bedlno
informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn.
Ćwiczę mózg, ćwiczę ciało, do przedszkola chodzę śmiało”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości edukacji przedszkolnej w Oddziale Wychowania

Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. Św. Jana Pawła II w Bedlnie oraz w Punkcie Przedszkolnym w Bedlnie (OWP), dla których organem prowadzącym jest Gmina Bedlno, poprzez dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w tym z niepełnosprawnościami. tj. doposażenie OWP w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, rozszerzenie oferty OWP o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć wspierających na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów, a także rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u 64 dzieci (33K i 31M) z 2 ww. OWP w Bedlnie oraz nabycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przez 3 K n-li pracujących w tych OWP poprzez udział w szkoleniach, kursach.

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy OWP:

  1. Adaptacja – Działania dot. edukacji włączającej dotyczą przede wszystkim grup, które najbardziej potrzebują wsparcia, tj. koncentrują się na uczniach z niepełnosprawnościami lub niedostosowanych społecznie (potwierdzone odpowiednim orzeczeniem) i zapewnieniu im pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej, z właściwym wsparciem ogólnodostępnej szkole lub placówce w zakresie specjalnych potrzeb psychofizycznych. Przedsięwzięcia stosują zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD – universal learning design).

 

  1. Wyposażenie sal przedszkolnych – Uzasadnieniem jest konieczność rozwinięcia bazy dydaktycznej OWP w celu efektywniejszego rozwijania u dzieci kompetencji kluczowych w tym informatycznych oraz wiedzy proekologicznej. Przyczyni się do możliwie jak największej indywidualizacji nauczania prowadzącego do rozwoju w OWP edukacji
    włączającej. Wyposażenie i zakupiony sprzęt będzie dostosowany do potrzeb użytkowników, w tym wynikających ze specjalnych potrzeb i niepełnosprawności. Będzie zgodny z zasadą uniwersalnego projektowania.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych- zajęcia informatyczne – Działania te będą polegały na realizacji zajęć zgodnie z programem, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 56 osób (28K;28M)-7 grup po 8 osób w wymiarze po 30h/grupę w ramach okresu realizacji (IX 2024-VI 2025).

Łącznie 210 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: Dziecko powinno: poprawnie uruchomić program, tworzyć samodzielne obrazki za pomocą poznanych narzędzi i przyborów, zmieniać kolory, kreślić w programie podstawowe figury geometryczne i linie proste, wypełniać kontury figur kolorami.

 

  1. 4. Wsparcie przedszkolaków z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych robotyka – Działania te będą polegały na realizacji zajęć z danego obszaru, zgodnie z zainteresowaniami dzieci, a w przypadku dzieci z SPE – zgodnie ze wskazaniami bądź zaleceniami wynikającymi z opinii/orzeczeń i/lub przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 56 osób (28K; 28M) -7 grup po 8 osób w wymiarze po 30h/grupę w ramach okresu realizacji (IX 2024-VI 2025).

Łącznie 210 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: rozwój zainteresowań naukami ścisłymi, rozwój wyobraźni, spostrzegawczości i logicznego myślenia, rozwój pamięci, rozwój koncentracji wzrokowo – ruchowej, rozwój inwencji twórczej i kreatywności, nabywanie umiejętności zgodnej pracy w zespole, nauka przez zabawę.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych – rytmika – Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych z rytmiki, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 30 osób (16K;14M) -3  grupy po 10 osób w wymiarze po 30h/grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: dziecko potrafi ruchem zinterpretować usłyszany temat rytmiczny, potrafi harmonijnymi, skoordynowanymi ruchami ciała oddać nastrój i charakter usłyszanej muzyki, potrafi umiejętnie zachować się w sytuacjach wymagających ogłady towarzyskiej.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- muzykoterapia – Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych muzykoterapii z danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 30 osób (16K;14M) -3 grupy po 10 osób w wymiarze po 30h/grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Zakres tematyczny zajęć: zabawa ruchowa ze śpiewem, czyli ilustrowanie tekstu piosenki za pomocą gestów naśladowczych, na przykład „My jesteśmy krasnoludki…”, ćwiczenia słuchowe polegające na słuchaniu i rozpoznawaniu oraz naśladowaniu dźwięków (uczą poczucia rytmu, odpowiedniego tempa wymowy, wrażliwości na ton i melodię), zabawy inscenizowane, czyli odgrywanie ról związanych z treścią piosenki samodzielnie, bądź przy pomocy zabawek, zabawy rytmiczne, czyli odtwarzanie rytmu piosenek przy pomocy prostych instrumentów, za pomocą klaskania lub tupania, muzyka i zabawa plastyczna.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- teatroterapia – Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych teatroterapia z danego obszaru, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 30 osób (16K; 14M) -3 grupy po 10 osób w wymiarze po 30h/grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Zakres tematyczny zajęć: rysowanie, malowanie, kolorowanie ilustracji do danego fragmentu tekstu, konkursy, rebusy, krzyżówki, zagadki związane z utworem, projektowanie ubrania dla głównego bohatera, wymyślanie przez dzieci dalszego ciągu wydarzeń, wydzieranki, występy, odgrywanie scenek.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- terapia Biofeedback – Działania te będą polegały na real. zajęć terapeutycznych- terapii Biofeedback, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 5 osób (3K; 2M) – zajęcia odbywać się będą indywidualnie w wymiarze po 30h/osobę.

Łącznie 150 h w ramach zadania.

Zakres tematyczny zajęć: EG Biofeedback to innowacyjna, skuteczna metoda z obszaru neuroterapii wpływająca na zwiększenie skuteczności funkcjonowania naszego mózgu. Jest metodą bezinwazyjną, zaliczaną do metod opartych na modelu warunkowania klasycznego.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych – integracja sensoryczna – Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych integracja sensoryczna, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 15 osób (8K; 7M) – zajęcia odbywać się będą  w 5 osobowych grupach w wymiarze po 30h/na grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Zakres tematyczny zajęć: ocena stopnia rozwoju procesów sensomotorycznych, pokonywanie trudności edukacyjnych poprzez stymulowanie układu nerwowego i innych układów, normalizacja przetwarzania bodźców wejściowych i rejestracji prowadzących do powstawania bardziej złożonych reakcji adaptacyjnych poprzez stymulację bazowych systemów sensorycznych, zwiększenie sprawności motorycznej.

 

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych- logorytmika – Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych logorytmika, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r. Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 30 osób (16K; 14M)-zajęcia odbywać się będą w 10 osobowych grupach w wymiarze po 30h/na grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy dzieci, stymulowanie rozwoju dzieci w taki sposób, by rozpoczynając naukę w szkole podstawowej prawidłowo komunikowały się z otoczeniem oraz osiągnęły powodzenie szkolne na miarę możliwości rozwojowych, wyrabianie szybkiej orientacji w czasie i przestrzeni oraz koncentracji uwagi.

 

  1. 11. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć specjalistycznych – logopedia

Działania te będą polegały na realizacji zajęć terapeutycznych logopedia, zgodnie ze wskazówkami bądź zaleceniami wynikającymi z przeprowadzonej wcześniej indywidualnej diagnozy dzieci/orzeczeniami. Zajęcia specjalistyczne będą realizowane zgodnie z zasadami wynikającymi z Rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017 r.

Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 12 osób (6K; 6M)-zajęcia odbywać się będą w 4 osobowych grupach w wymiarze po 30h/na grupę.

Łącznie 90 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: usprawnienia motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych, utrwalenia poprawnego wzorca artykulacyjnego, usprawnienia funkcji mających wpływ na rozwój mowy.

 

  1. Wsparcie przedszkolaków w ramach zajęć proekologicznych – Działania te będą polegały na realizacji zajęć proekologicznych. Łącznie w ramach zadania wsparcie otrzyma 64 osób (33K; 31M) -zajęcia odbywać się będą w 8 osobowych grupach w wymiarze po 30 h/na grupę.

Łącznie 240 h w ramach zadania.

Efekty zajęć: dziecko potrafi podejmować działania proekologiczne.

 

  1. Wyposażenie OWP w pomoce dydaktyczne do zajęć – Uzasadnieniem jest także konieczność rozwinięcia bazy dydaktycznej OWP w celu efektywniejszego rozwijania u dzieci kompetencji kluczowych, społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych i przekrojowych. Przyczyni się do możliwie jak największej indywidualizacji nauczania prowadzącego do rozwoju w OWP edukacji włączającej. W ramach projektu zaplanowano zakup: pomocy dydaktycznych do zajęć z informatyki, robotyki, terapii biofeedback, integracji sensorycznej, zajęć proekologicznych, logopedycznych, rytmiki, muzykoterapii i logorytmiki. Wyposażenie i zakupiony sprzęt będzie dostosowany do potrzeb użytkowników, w tym wynikających ze specjalnych potrzeb i niepełnosprawności. Będzie zgodny z zasadą uniwersalnego projektowania.

 

  1. Szkolenie dla nauczycieli z zakresu zapobiegania dyskryminacji – W ramach projektu zaplanowano szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji i przemocy motywowanych uprzedzeniami dla 3 n-li, 16 h na osobę (1 grupa).

Plan szkolenia:

-terminologia dotycząca dyskryminacji i mowy nienawiści;

-zasady i metody edukacji o prawach człowieka związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole;

-wykorzystywanie dostępnych materiałów dydaktycznych związanych z ww. problematyką;

-przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacji antydyskryminacyjnej w szkole;

-cyberprzemoc – czym jest, jakie są jej rodzaje i skala zjawiska;

-zjawisko hejtu i mowy nienawiści, jako szczególne formy cyberprzemocy dotykające młodzież

-czy można nie stać się ofiarą cyberprzemocy? jak to zrobić?

-cyberprzemoc a polskie prawo;

-rola placówki i rodziny w zapobieganiu i przeciwdziałaniu cyberprzemocy – profilaktyka  i interwencja.

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

– definiuje czym jest dyskryminacja, cyberprzemoc i mowa nienawiści;

– wyszukuje materiały w internecie pomocne w profilaktyce tych zjawisk;

-przygotowuje zajęcia (lekcje) poświęcone profilaktyce tych zjawisk;

-interweniuje w sytuacjach, kiedy jest świadkiem dyskryminacji, (cyber)przemocy i mowy nienawiści.

 

  1. Szkolenie dla nauczycieli z zakresu terapii Biofeedback – W ramach projektu zaplanowano szkolenie Biofeedback I stopnia dla 3 nauczycieli. Czas trwania 3 dni szkoleniowe.

Cel: Szkolenie I stopnia przygotowuje uczestników do prowadzenia terapii metodą EEGBiofeedback, składa się z części teoretycznej i praktycznej. Program obejmuje tematykę proponowaną przez BCIA (Biofeedback Certification Institute of America). Zagadnienia dotyczą podstaw EEG (elektroencefalografii), systemu 10-20, aspektów teoretycznych metody Biofeedback, zasad prowadzenia pacjenta, a także protokołów terapeutycznych stosownych dla danego zaburzenia.

Program kursu I stopień: Wprowadzenie do metody Biofeedback. Jak wygląda trening? Prezentacja sesji treningowej. Zastosowanie sprzężenia zwrotnego w terapii. Rodzaje terapii ze względu na pomiar funkcji fizjologicznej. Przygotowanie pacjenta do terapii, zastosowanie metody A.

Smetankina RSA biofeedback. Przegląd historii metody. Badania naukowe. Efektywność zastosowania terapii biofeedback. Podstawowe pojęcia w metodzie neurofeedback. QEEG, amplituda, moc, faza, koherencja. Artefakty, jak je rozpoznać, jak eliminować. Stany psychiczne a pasma częstotliwości fal mózgowych Jak prawidłowo podłączyć elektrody. Impedancja.

Międzynarodowy system rozmieszczenia elektrod 10-20. Zapoznanie się z aparaturą biofeedback i oprogramowaniem. Zakładanie karty pacjenta. Wprowadzenie ustawień do badania wstępnego.

Warsztat. Badanie wstępne. Jak prawidłowo przeprowadzić wywiad. Mierzenie reakcji oczy otwarte, oczy zamknięte, koncentracji uwagi.

Efekty uczenia się dla szkolenia I stopnia – uczestnik potrafi przeprowadzić terapię biofeedback.

 

  1. Szkolenie „Eko-logicznie w przedszkolu” – W ramach projektu zaplanowano szkolenie Ekologicznie w przedszkolu dla 3 nauczycieli. Liczba godzin 3h na uczestnika.

Cel: celem jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę o problemach dzieci i młodzieży w kontekście najnowszych osiągnięć współczesnej psychoprofilaktyki i psychoterapii.

Program kursu: Co to jest SDG i dlaczego o tym nie słyszałam?, Logiczna ekologia – czyli działajmy rozsądnie, Jak zaprzyjaźnić się z działaniami ekologicznymi i nie zwariować?, Ekologia a współpraca międzynarodowa – dlaczego warto?, Innowacja – jak do niej podejść.

Efekty uczenia się: Po szkoleniu nauczyciele poszerzają swój zakres wiedzy z obszaru działań związanych z ekologią w przedszkolu. Poznają SDG (Cele zrównoważonego Rozwoju) w kontekście edukacji przedszkolnej.

 

  1. Kurs Kwalifikacyjny Instruktor Teatroterapii – W ramach projektu zaplanowano kurs Kwalifikacyjny Instruktor Teatroterapii dla 3 nauczycieli. Liczba godzin 60 na uczestnika.

Cel: Kurs ma na celu kształcenie terapeutów, nauczycieli, psychologów i osób pracujących lub mających zamiar pracować z grupami teatralnymi (dziecięcymi, młodzieżowymi, dorosłymi) w m.in.: przedszkolach, szkołach, Warsztatach Terapii Zajęciowej. Program kursu: m.in. Rodzaje teatru, budowa grupy teatralnej, budowa teatru w miejscu pracy, scenariusz teatroterapeutyczny, metodyka pisania opowieści terapeutycznych, teatr szkolny, adaptacja bajek i baśni, metoda kolorowych kapeluszy, budowa postaci w przedstawieniu, relacje na scenie i w teatrze, przestrzeń sceniczna, warstwa plastyczna w przedstawieniu, warstwa muzyczna w przedstawieniu, zabawy kształtujące ekspresję muzyczną, gry i zabawy muzyczne, plan pracy aktora, zadania aktorskie, teatr radiowy, sala do muzykoterapii, sala do teatroterapii, tempo w pracy aktora, kostium teatralny, gry i zabawy na współpracę, rekwizyty i scenografia w przedstawieniu, praca z głosem, oddech w pracy aktora, praca z ciałem w teatrze, akcja fizyczna w teatrze, ćwiczenia uważności aktorskiej, improwizacja teatralna, Trening Umiejętności Społecznych z wykorzystaniem teatroterapii.

Efekty uczenia się: KURS KWALIFIKACYJNY ZAKOŃCZONY CERTYFIKATEM Z HOLOGRAMEM I SUPLEMENTEM

 

  1. Kurs kwalifikacyjny z zakresu integracji sensorycznej – W ramach projektu zaplanowano kurs kwalifikacyjny z zakresu integracji sensorycznej dla 3 nauczycieli. Liczba godzin 90 na uczestnika.

Cel: W trakcie kursu słuchacze uzyskują praktyczne umiejętności, wiedzę i kompetencje z zakresu neuroanatomii, zagadnień psychologicznych w SI oraz pedagogiki specjalnej. Dowiedzą się również, jakie są rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej oraz w jaki sposób je klasyfikować, diagnozować i prowadzić terapię w oparciu o konstruowane indywidualne plany rewalidacji.

Program kursu: m.in. Pedagogika specjalna, teoretyczne założenia integracji sensorycznej, wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i klinicznej.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia zajęć z integracji sensorycznej.

 

  1. Kurs zawodowy Muzykoterapeuty – W ramach projektu zaplanowano kurs zawodowy muzykoterapeuty dla 3 nauczycieli. Liczba godzin 80.

Cel: Wyposażenie uczestników kursu w wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji muzycznej dzieci w przedszkolach, przygotowanie uczestników do pracy metodami aktywnymi, warsztatowymi, łączącymi wiedzę i aktywność twórczą.

Program kursu: wprowadzenie do tematyki muzykoterapii, Praktyka muzykoterapeutyczna m.in. praca z różnymi grupami wiekowymi, dobór muzyki do terapii, techniki muzykoterapii, zasady użycia materiału muzycznego w muzykoterapii, metody muzykoterapii, model mobilnej rekreacji muzycznej, fazy Mobilnej Rekreacji Muzycznej.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia terapii.

 

  1. Kurs instruktora rytmiki – W ramach pr. zaplanowano kurs instruktora rytmiki dla 3 nauczycieli. Liczba godzin 30.

Cel: Przygotowanie do prowadzenie zajęć muzycznych i muzyczno-ruchowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z kompleksową wiedzą z zakresu terapeutycznego zastosowania muzykoterapii w edukacji, poznanie możliwości wykorzystania muzykoterapii  w pracy z dziećmi oraz możliwości edukacyjnego wykorzystania muzyki klasycznej w interpretacji ruchem.

Program kursu: m.in. metodyka prowadzenia zajęć z rytmiki, rozwój muzyczny dziecka w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, zasady i wskazówki prowadzenia zajęć ruchowo-muzycznych, metodyka piosenki, metodyka zabaw przy muzyce, metodyka tańca, metodyka gry na instrumentach, metodyka słuchania muzyki.

Efekty uczenia się: n-el posiada odpowiednią wiedzę i kwalifikacje z zakresu prowadzenia zajęć z rytmiki.

 

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej

Wartość docelowa ogółem: 64 (33- K; 31-M)

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 3 (3 – K)

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 2

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 30 (16-K; 14-M)

  1. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Wartość docelowa ogółem: 1

  1. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
    w zakresie edukacji włączającej

Wartość docelowa ogółem: 2

  1. Liczba dostosowanych pomieszczeń

Wartość docelowa ogółem: 2

  1. Liczba wyposażonych pomieszczeń

Wartość docelowa ogółem: 5

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

Wartość docelowa ogółem: 3 (3-K)

 

Dofinansowanie projektu z UE: 763 962,49 zł                              

Całkowita wartość projektu : 851 712,49 zł 

Ćwiczę mózg, ćwiczę ciało, do przedszkola chodzę śmiało

Napisz komentarz